7.2.2016

עמית סינגהאל עוזב את גוגל: מכתב הפרידה המלא

אחד ממדעני החיפוש החשובים בעולם, ואחד מבכירי גוגל, יעזוב את החברה ב-26 בפברואר לאחר 15 שנות עבודה משמעותיות. סינגהאל, ד"ר במדעי המחשב, היה ראש צוות איכות החיפוש בגוגל, שאחראי על בניית האלגוריתמים של מנוע החיפוש. עזיבתו היא מכה קשה לחברה. לפניכם מכתב הפרידה המלא. עדכון: ב-20 ינואר 2017 פורסם כי סינגהאל מצטרף ל"אובר" (Uber) כסמנכ"ל פיתוח


כך כתב עמית סינגהאל, בפוסט הפרידה שלו ברשת החברתית הכושלת "גוגל פלוס". התרגום הראשוני בוצע על ידי גוגל טרנסלייט, אך מכיוון שהוא רחוק מלהיות מושלם, הוא עבר עריכה אנושית:

"המסע נמשך ...
חברים יקרים,
החיים שלי היו מסע חלום. הייתי ילד שגדל בהרי ההימלאיה, חולם על המחשב של 'מסע בין כוכבים', למהגר שהגיע לארצות הברית עם שתי מזוודות ולא הרבה יותר מזה, לאדם האחראי חיפוש בגוגל. כל צעד ושעל העשיר אותי, וגרם לי להיות אדם טוב יותר".

"כשנכנסתי לשנתי ה-15 לעבודה בגוגל, התחלתי לשאול את עצמי את השאלה, "מה היית רוצה לעשות במשך 15 השנים הבאות?" התשובה היתה: לתת בחזרה לאחרים. זה תמיד היה בראש סדר העדיפויות שלי, להחזיר לאנשים שמזלם לא שפר עליהם, ולתת זמן למשפחה שלי בתוך אילוצי העבודה המתחרים - אבל בשתי החזיתות, אני פשוט רוצה לתת ולעשות יותר".

"עכשיו זה זמן טוב לעשות את השינוי החשוב בחיים הזה. העניינים טובים מתמיד. החיפוש חזק מתמיד, ורק ישתפר בידי צוות מצטיין של מנהיגים בכירים, שכבר מנהלים את ענייני היום-יום. זה ממלא אותי גאווה לראות מה שבנינו בחמש-עשרה השנים האחרונות".

עמית סינגהאל - עוזב את גוגל אחרי 15 שנות עבודה. צילום: גוגל פלוס


"החיפוש שינה את חייהם של אנשים; יותר ממיליארד בני אדם סומכים עלינו. המשימה שלנו היא להעצים אנשים עם המידע, ולא ניתן להגזים בהשפעה של החיפוש על העולם הזה. כשהתחלתי, מי היה מעלה על דעתו כי בתוך פרק זמן קצר של 15 שנים, היינו יכולים להקיש על כפתור, לשאול את גוגל כל דבר, ולקבל את התשובה. היום, זה הפך להיות טבע שני עבורנו. מחשב ה'מסע בין כוכבי החלום' שלי הופך למציאות, וזה הרבה יותר טוב ממה שאי-פעם דמיינתי".

"אני אוהב את גוגל. היא חברה שמאמינה שהיא עושה את הדבר הנכון, חברה שמאמינה שהיא עושה טוב בעולם, חברה ... שדואגת. אני מסתכל אחורה על הזמן שלי כאן עם תחושה עמוקה של הכרת תודה, על כך שאני חלק מארגון כזה. עכשיו, עם גאווה, הכרת תודה, ושמחה בלבי, אני צריך להגדיר את 15 השנים הבאות שלי. אני להוט לראות איזה סוג של השפעה אני יכול להעניק מהבחינה הפילנטרופית, וכמובן, לבלות יותר זמן עם המשפחה שלי - במיוחד עם אשתי, איתה אני מתגעגע לבלות איתה זמן ביחד, בחיינו העסוקים להפליא, והבן שלנו אשר יילך בקרוב לקולג', וישאיר קן ריק מאחור".

"26 בפברואר יהיה היום האחרון שלי בגוגל. מערכות היחסים שלי הם הדבר החשוב ביותר שצברתי בחיי, ואני אשמח שזה יימשך. נא שילחו לי שורה מדי פעם, ונוכל להיפגש על כוס תה. כפי שאמר צ'יף סיאל: "קחו רק זיכרונות, ואל תשאירו דבר מלבד עקבות רגליכם!". אני לוקח כל כך הרבה זכרונות טובים איתי, ואני מקווה שהשארתי טביעת רגל קטנה כאן".

"באהבה,עמית"

* * *

עמית סינגהאל ללא ספק עונה על ההגדרה של גאון מדעי. הוא ללא ספק אחד מן האנשים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על עולם החיפוש. הרקע האקדמי החזק שלו, המחקרים שביצע ועשרות המאמרים שכתב, כמו גם הפרסים שקיבל וההכרה הגורפת שקיבל מן הממסד המדעי, הופכים אותו לאישיות מיוחדת.

בתקופה הארוכה שבה עבד בגוגל, היה סינגהאל מעורב ואחראי במאות שינויים ושיפורים שנערכו בכל כלי החיפוש של גוגל. בנוסף, תרם מכישוריו למגוון פרויקטים שבהם נדרשה פריצת-דרך מדעית בתחומים כמו איחזור מידע, ניתוח תרשימים ושיפור ממשקי המשתמש.

לאחר עזיבתו של סינגהאל, יחליף אותו בתפקיד ג'ון ג'יאננדריה (John Giannandrea), הממונה על תחום הבינה המלאכותית בגוגל. בהחלט ייתכן שיש קשר בין עזיבתו של סינהגל ובין מינויו של סונדאר פיצ'אי לתפקיד מנכ"ל גוגל לפני 6 חודשים, החלטה ניהולית חשובה של לארי פייג', שעבר לנהל את חברת אלפאבית החדשה. אולי קיווה סינגהאל להתמנות למנכ"ל גוגל, ואולי לא. דבר אחד בטוח: גוגל כבר לא תהנה יותר משירותיו הטובים.

עדכון: ב-20/1/17 פורסמה המשרה החדשה של סינגהאל: סמנכ"ל פיתוח בחברת 'אובר' (Uber), שם ינהל את פרויקט המפות והמסחר של החברה המהפכנית.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012