10.2.2016

מחקר של 1 מליון תוצאות חיפוש מגלה: מה באמת משפיע על קידום בגוגל

שאלת מליון הדולר - מה עוזר כדי לקדם אתר בגוגל - קיבלה לאחרונה מענה מפורט במחקר של "בקלינקו" על 1,000,000 תוצאות חיפוש מובילות במנוע החיפוש החזק בעולם. חלק מהתשובות מובן מאליו, אבל יש כמה הפתעות בתוצאות המחקר. שווה לקרוא ולהפנים

תוכן או קישורים - מה משפיע יותר על מנועי חיפוש? מהו האורך האידיאלי למאמר שיגיע למקום טוב בגוגל? ועד כמה חשוב לדייק בעריכת כותרת מטא? מחקר חדש של Backlinko פורסם על ידי בריאן דין ב-21 ינואר 2016 וזכה להתייחסות רצינית בקהילת מקדמי האתרים הבינלאומית.

והנה התוצאות, בתמציתיות:

  1. קישורים נכנסים היו ונשארו המרכיב החשוב ביותר למיקום גבוה בגוגל. כמות הדומיינים המפנים לדף מהווה המשתנה בעל הקורלציה החזקה ביותר עם דירוג גבוה. דפים שקיבלו הפניות מכ-300 דומיינים קיבלו מיקומים ראשונים, בעוד דפים שקיבלו 50 דומיינים מפנים ומטה הופיעו בתחתית הדף הראשון, או בדף השני והלאה. מסקנה אפשרית מהבדיקה: תוכן ויראלי שמקבל התייחסות רצינית וקישורים של "התפעלות" / "הערכה" יכול להיכנס לקטגוריה הזו.

  2. סמכות קישורים כוללת של אתר מהווה מרכיב חשוב קצת פחות, היוצר קורלציה חזקה עם מיקומים גבוהים בגוגל. משמעות המונח היא שכל דף שואב יותר כוח מן הדומיין עליו הוא שוכן, מאשר כמות ואיכות הקישורים של הדף לבדו. מסקנה אפשרית: גוגל מאמין שחשוב לחזק את החזקים ולהחליש את החלשים, שכן דומיינים סמכותיים משדרים "הילת אמינות" המשפיעה על כל הדפים השוכנים אצלם.

  3. תוכן רלוונטי ומעמיק זוכה לדירוג גבוה בהרבה בהשוואה לתוכן שאינו ממוקד מספיק בנושא ומתפזר לכל הכיוונים. רמת מיקוד התוכן משפיעה בצורה דרמטית על היכולת להיות מדורג גבוה בגוגל. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל דפים בלתי-ממוקדים הם אכן תופעה נפוצה ברשת, בעיקר באתרים שמנסים לכסות יותר מנושא אחד בדף אחד.

  4. תוכן ארוך מקבל דירוג טוב בהרבה מתוכן דל/קצר. כמות המילים הממוצעת בדפים המופיעים בדף התוצאות הראשון היתה 1,890 מילה. לפי המחקר, דפי תוכן המכילים פחות מ-1,500 מילה יתקשו להשתלב בדף הראשון, עבור מונחים תחרותיים. מסקנה אפשרית: זה נכון שמרבית הקוראים לא יקראו כל מילה בדף ארוך, אך הם יקבלו דירוג גבוה, יזכו להערכה על ידי מרבית הקוראים, שלמעשה "ירפרפו" על התוכן ויקחו ממנו את השורה התחתונה.

  5. דפים מאובטחים (HTTPS) יוצרים קורלציה גבוהה עם דירוג גבוה בגוגל. זה אכן לא מפתיע, בהתחשב בהצהרות האחרונות של גוגל בנושא. עם זאת, המחקר של 'בקלינקו' הוא אחד הראשונים שמוכיח את חשיבותה של האבטחה. אתרים מאובטחים מצביעים על ארגון בעל משאבים, ועל כן מהווים אינדיקציה ל'סמכותיות'. כמו כן, אתרים המקפידים על אבטחה מתייחסים ברצינות גדולה יותר למשתמשים שלהם וללקוחות שלהם - נקודת-זכות לכל ארגון ששואף לזכות בהערכה מקצועית גבוהה. שמתם לב, למשל, שאפילו ויקיפדיה הפכה מאובטחת? כן, הגנה על פרטיות של בני-אדם היא נושא חשוב.

  6. סימון סכמה (Schema) כלל לא משפיע על דירוג אתרים, למרות שהוא משנה את המראה של תוצאת החיפוש ומוסיף לה סממנים איכותיים כמו כוכבים, ציונים, ביקורות ומחירים. עורכי המחקר נראים די בטוחים במובהקות המסקנות שלהם בנושא זה, אך בקהילת מקדמי האתרים עדיין נשמעות טענות שסימון סכמה מסייע לאתרים בתחומים נבחרים (מתכונים, תיירות), ובעיקר תורם ל-CTR (שיעור ההקלקה) בדפי התוצאות.

  7. כתובות קצרות (URL) מדורגות גבוה יותר בהשוואה לכתובות ארוכות. אחד ההסברים של עורכי המחקר לתופעה הזו, מלבד ציטוטים של מהנדסי גוגל בעניין, הוא שכתובות קצרות מעידות על קירבת הדף לעמוד הראשי, בעוד שכתובות ארוכות מתאפיינות ב'ריחוק' מן העמוד הראשי, בכל הנוגע להיררכיה של קטגוריות, תת-קטגוריות ותת-תת-קטגוריות.

  8. תוכן עם תמונה אחת מדורג טוב יותר בהשוואה לתוכן ללא כל תמונות. ההפתעה: לא נמצאה קורלציה בין דפים המכילים יותר מתמונה אחת (2 ומעלה) ובין דירוג גבוה. במילים אחרות: כדאי להשקיע בתמונה אחת טובה, אבל אף אחד לא מבטיח שגוגל או הקוראים יתייחסו אליך יותר ברצינות אם תוסיף לעמוד 30 תמונות.

  9. כותרות מטא המכילות מילות מפתח מדויקות אינן מובילות לקורלציה גדולה עם דירוג גבוה. במילים פשוטות, הדף שלך יכול להופיע במיקום מצוין גם אם כותרת המטא לא עברה אופטימיזציה קשוחה כך שתכלול את מילת המפתח המדויקת שרצית לקדם. בעבר, מילת המפתח המופיעה ב"מטא-טייטל" (Meta Title) נחשב למרכיב החשוב ביותר ל-SEO. מסתבר שגוגל כבר מספיק חכם כדי לנתח את כל התוכן בעמוד ולהחליט בעצמו האם הדף רלוונטי למילת מפתח מסוימת או לא. גוגל מבצע ניתוח סמנטי מעמיק לטקסט שלך, כך שאין צורך להאכיל אותו בכפית עם התאמה מדויקת (Exact Match). ובמילים פשוטות עוד יותר: גוגל הפחית משמעותית את התלות שלו בכל מה שכתוב בכותרת המטא שלך.

  10. מהירות טעינת הדף משפיעה בצורה ברורה על הדירוג בגוגל. דפים שנמצאים על אתרים מהירים מקבלים מיקום גבוה יותר מדפים שסובלים מכך שהם ממוקמים על אתרים איטיים. פרמטר המהירות ידוע כבר זמן רב לקהילת מקדמי האתרים, והם עושים מאמצים לשפר את רמת הביצועים של האתרים שלהם. כאשר חושבים על כך, לגוגל יש אינטרס אישי מובהק לקדם אתרים מהירים, מן הסיבה הפשוטה שאתר איטי פוגע במוניטין של גוגל: המשתמש הממוצע "מאשים" את גוגל באיטיות, כאשר אחת התוצאות בחיפוש של גוגל נטענת באיחור.

  11. טקסט עוגן מדויק (מילת המפתח המופיעה בקישור) היא בעלת השפעה גדולה על הדירוג בגוגל (קורלציה חזקה). למרות מאמצי גוגל לנתח טקסטים של קישורים כדי לזהות "עבירות קידום" ולהעניש מקדמי אתרים ציניים (עדכון פינגווין של 2012 והלאה), אין ברירה אלא להמשיך להשתמש בקישורים טקסטואליים סופר-ממוקדים, על בסיס מחקר מילות המפתח, כדי לקדם דפים. במילים פשוטות, גוגל יעדיף קישור שבו 'כוונת המשורר' ברורה מאוד בטקסט העוגן, בהשוואה לקישור ארוך ומעורפל יותר. עם זאת, עורכי המחקר הזהירו משימוש בטקסט עוגן מדויק, כיוון שהוא נמצא 'על הכוונת' של גוגל. 

  12. שיעור יציאה נמוך מדף הכניסה (Low Bounce Rate) הוא בעל קורלציה חזקה עם דירוג גבוה בגוגל. 'באונס-רייט' נמוך ברמת האתר אכן משפיע באופן חיובי על היכולת של דף באתר זה להתברג בעמוד הראשון של גוגל. עורכי המחקר מדגישים כי לא מדובר בקשר סיבתי אלא בקורלציה בלבד. הם מעלים השערה שמדובר בתוצר-לוואי של תוכן מרתק, תוכן עשיר ו/או של רלוונטיות גבוהה לשאילתת החיפוש.

האם מדובר במחקר מושלם וחד-משמעי, הסותם את הגולל על כל מחקרי ה-SEO בעתיד? לחלוטין לא. עם זאת, נראה כי רוב מסקנות המחקר הזה מתיישבות עם מה שנאמר על ידי בכירי גוגל בשנים האחרונות, כולל מאט קאטס וחבריו. אמנם לא קל ליצור טקסטים רלוונטיים, עשירים וארוכים, ועוד יותר קשה להשקיע כספים ברמת אבטחה גבוהה בכל אתר, אבל נראה שיישום תובנות פשוטות כגון הוספת תמונה לכל עמוד לא דורש השקעה מוגזמת. 

אבל שימו את ה-SEO שלכם בצד לרגע, ופשוט תחשבו על דף ויקיפדיה איכותי. האם הוא לא תוצאת החיפוש המושלמת? נראה שאם תחברו את כל המשתנים המשפיעים בצורה משמעותית על הדירוג שלכם בגוגל, תגיעו למסקנה שגוגל אוהב כל אתר שמציית לסטנדרטים של ויקיפדיה. אלו חדשות טובות לבעלי מאגרי המידע הגדולים והחזקים שכבר מיישמים את הנוסחאות הבדוקות, אך כל השאר יצטרכו ליישר קו עם מה שמתברר כדפוס התנהגות גלובלי לחיפוש מידע ברשת כיום.

אתם מוזמנים לקרוא את כל תוצאות המחקר בעצמכם: 
http://backlinko.com/search-engine-ranking


אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012