20.11.2014

הראל ביטוח מפרסמת את עצמה 3 פעמים ב-AdWords

תוכנית הפרסום של גוגל אינה מאפשרות ניצול לרעה של רשת המודעות על ידי עסקים המנסים להשיג יתרון בלתי-הוגן במכירה הפומבית של המודעות. אך "הראל ביטוח" מפרסמת את עצמה שלוש פעמים בתוך אותו עמוד חיפוש על "ביטוח בריאות", כנראה באמצעות שותפים שונים



צילום המסך הזה (20 נוב' 2014) מוכיח את הפרסום המשולש, שנחשב אסור בגוגל:


החיפוש "ביטוח בריאות" מעלה 3 מודעות שונות של אותה חברה: הראל ביטוח (הפרת תנאי השימוש)

גוגל מגדירה את פעולתה של הראל, לכאורה כ"ניצול לרעה של רשת המודעות":

"שימוש ברשת של Google להשגת יתרון תנועה בלתי הוגן על פני משתתפים אחרים במכירה הפומבית"

"דוגמאות: שותפים המפרסמים ב-AdWords בניגוד לכללים הניתנים להחלה של תוכנית שותפים, המקדמים תוכן זהה או דומה ממספר חשבונות עבור שאילתות זהות או דומות"


הפרת מדיניות הפרסום של גוגל עלולה לגרור עימה מספר עונשים:
1) אי-אישור המודעות המפרות
2) השעיית דומיין המפרסם
3) השעיית חשבון פרסום - זמנית או לצמיתות

במקרה של הראל, מופעלות המודעות המפרות ממספר דומיינים שונים, כמובן:
  • www.harel4me.co.il/anat_vip/‏
  • www.unbouncepages.com/bar_on‏
  • www.harel-net.co.il/ביטוח_בריאות‏


פגיעה בתחרות ובצרכנים

 כדי להמחיש את העניין, תדמיינו שאתם מחפשים ביטוח בריאות בגוגל, ומקבלים רק שלוש מודעות:







 במצב שכזה, "הראל ביטוח" למעשה השתלטה על תוצאות החיפוש השיווקיות של גוגל, כאשר ניצלה את כוחה כדי לדחוק החוצה כל סוג של תחרות. אמנם בדף התוצאות הנוכחי נותרו מספר מתחרים המציגים מודעות (החברות "מגדל" ו-AIG. המותג 9000000 הציג ביטוח רכב דווקא), אך אי אפשר לומר שההיצע משקף את מגוון השחקנים בענף.

ייתכן ש'הראל ביטוח' אינה יודעת מה נעשה עבורה, או בשמה, כרגע בגוגל אדוורדס. ייתכן שחלק מן המשתמשים של גוגל כלל לא שמו לב לכך ש'הראל' מופיעים 3 פעמים במרחב המודעות. עם זאת, סביר להניח שהמתחרים של 'הראל' בהחלט לא מרוצים מן המצב שנוצר.

הדומיין הרשמי של "הראל ביטוח" הוא שונה (harel-group.co.il) ולכן אף אחד מהפרסומים הללו לא נעשה על ידי חשבון רשמי, המסכן את הדומיין הרשמי של החברה. זו טקטיקה ידועה בענפים תחרותיים, שבה המותג "מבטח" את עצמו מפני נזקים במערכת הפרסום, באמצעות העברת 'העבודה השחורה' לצדדים שלישיים שיקחו על עצמם את 'האשמה' במקרה של תקלה או רשלנות.

פרסום כפול או  משולש אינו בגדר תופעה נדירה ב-Google AdWords, לא בישראל ולא בעולם. היא מכונה גם "דאבל סרבינג" (Double Serving) ונחשבת מזיקה למוניטין ולאפקטיביות של רשתות פרסום.  

במקרים רבים, השעיית חשבונות אינה מרתיעה את המפרסמים - בייחוד לא את השותפים החיצוניים, המתפקדים כסוכנים צד ג' שאין להם הרבה מה להפסיד.

בכל מקרה, ברור לגמרי שפרסום משולש של אותה חברה בתחום ביטוח הבריאות, פוגע בתחרות החופשית, באפשרויות הבחירה של הצרכנים וגם באמון הלקוחות במערכת הפרסום הפופולרית של גוגל בישראל. לאור חשיבות הנושא (ביטוח בריאות) והתחום בכלל (ביטוח), נראה שהדבר דורש התערבות מהירה ויעילה מצד גוגל ישראל.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012