31.12.2012

הרבה יותר קשה לשקר בעידן גוגל-סלולר

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, השר-לשעבר צחי הנגבי, נתפס בבורותו (או גרוע מכך, בשקר) במהלך כנס בתיכון ירושלמי - בגלל חיפוש קטן בגוגל, שהתבצע ע"י תלמידות בסמארטפון

הפוליטיקאים הישראלים מגלים, בדרך הקשה, שהרבה יותר קשה לומר חצאי-אמיתות, שלא לומר שקרים, לדור החדש של משתמשי גוגל - המחזיקים את מנוע החיפוש בכיסם.

כפי שסיפרה בפייסבוק סתיו שפיר (העבודה), אחת מחברות הכנסות הצעירות ביותר שאי-פעם יכהנו בישראל, במהלך כנס בחירות:

"תיכון ירושלמי יוקרתי, צחי הנגבי ואני בעימות. אני מדברת על מגמת ההפרטות במערכת החינוך, בבריאות, ברווחה - מגמה שהגיעה גם לצה"ל. "צה"ל?", מתרעם הנגבי. "בוודאי", אני עונה. שירותי המיון למלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) עברו בחלקם מיקור חוץ ונערכים בשנים האחרונות על ידי חברה פרטית, שאוספת את הנתונים האישיים של הנבחנים, ממיינת לתפקידים ואוגרת את המידע". 

בתמונה: סתיו שפיר וצחי הנגבי, במהלך כנס בחירות בתיכון ירושלמי
"'לא היה ולא נברא', הוא מביט בי בזלזול מבעד למיקרופון. "אני הייתי יו"ר וועדת חוץ וביטחון ולא ידוע לי על שום דבר כזה. תני לי לתת לך עצה, את הרי עוד צעירה...! בעצם לא חשוב. לא אביך אותך מול כולם. נדבר אחר כך". 

שימו לב שמר הנגבי התייחס לגילה הצעיר של שפיר כאל חיסרון - מתברר שזה יתרון, בכל הנוגע ליכולת של הדור החדש לאמץ טכנולוגיות חדשות, ולבצע חיפושים מהירים מאוד בגוגל.

"עוד הוא מדבר, וכמה בנות בפינת האולם מנפנפות אלי בפלאפונים שלהן. "בדקנו באינטרנט", הן מסמנות. אכן, חברה פרטית, בשם "מכון אדם מילא", כבר מחליפה את צה"ל". 

"אין ספק, הנגבי. הנערות והנערים שלפנינו צעירים מאוד, אפילו יותר ממני, וכבר הם יכולים להפריך כל שקר שתנסה להשמיע להם. בזמן שאתה ישבת בממשלה ונתת להפרטות וקיצוצים לעבור - הם (למזלם, למזלנו) למדו להשתמש ב-Google", מסכמת שפיר את הסיפור.

מוסר ההשכל ברור: הפוליטיקאים שלנו צריכים ללמוד להסתגל לעידן החדש, שבו העובדות נבדקות בזמן-אמת, לא באיחור ולא בדיעבד. שקיפות, כנות ודיוק מעולם לא היו חשובים יותר, מאשר כיום.


תגובה 1:

דניאל בכנוב אמר/ה...

אכן, ב-10 השנים האחרונות שוק המובייל תפס תאוצה והגיעה לשימוש דומה לזה במחשבים נייחים. מובייל כולל בין השאר סמארטפונים, טאבלטים ועוד מוצרים שנכנסו אלינו לחיי היומיום.
הניידות והמהירות נותנים לנו גישה לטונות של מידע בלחיצת כפתור.
השר שילם על מעשיו בבושה, היום אי אפשר לעבוד על אנשים בעיניים כי יש להם גישה לרשת הגלובאלית בה ניתן למצוא כל-דבר.

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012