5.8.2011

גוגל הופכת תאריכים למספרי טלפון בג'ימייל

במאמץ להתחרות ב'סקייפ', שירות ג'ימייל של גוגל הופך תאריכים (בטעות) לקישורי חיוג, כאילו היה מדובר במספרי טלפון; התקלה בעקבות השקת שירות ה-Call Phone החדש של גוגל
תקלה מביכה של ג'ימייל: שירות הדוא"ל החינמי של גוגל הופך בטעות תאריכים לקישורים טלפוניים. במסגרת השקת השירות המתחרה ל'סקייפ', המתבסס על הצ'ט הקולי של ג'ימייל, החלו בגוגל לסרוק את הטקסט בחיפוש אחר תבניות שנראות כמו מספרי טלפון. השירות זמין כעת גם בישראל, בשפה העברית.


כאשר זה עובד היטב, כל מספר טלפון אמיתי הופך לקישור, שאליו אפשר לחייג ישירות דרך ג'ימייל, בלי שימוש בקו טלפון. עם זאת, השירות החדש סובל מקשיי-לידה, כיוון שהוא הופך תאריכים "תמימים" בתוך המכתבים שאנחנו קוראים, כמו 29.08 או שנת 2010, לקישורים מרגיזים וחסרי-שימוש.


כך זה נראה עכשיו בקריאת דוא"ל טיפוסי ב-Gmail:
בתמונה: קישורים טלפוניים אוטומטיים במהלך קריאת דוא"ל של ג'ימייל.
התאריך 29.08 הפך בטעות לקישור, בעוד מספר טלפון אמיתי הפך לקישור אוטומטי נכון.


וכך זה נראה כאשר משולבות שנים כמו 2010 או 2017 בהתכתבות רגילה בג'ימייל:

בתמונה: ג'ימייל הופך את שנת 2010 ו-2017 לקישורים טלפוניים שלא ניתן לעשות איתם כלום

זה לא סוד שגוגל מנהלת מאבק תחרותי צמוד מול סקייפ (Skype), שירות הטלפון האינטרנטי הפופולרי. המאבק של גוגל בסקייפ החל כבר באוגוסט 2010, והושק תחילה בארה"ב. סקייפ נרכשה לאחרונה על ידי מיקרוסופט, וענקית התוכנה מבקשת לשלב אותה ב'חלונות'.


גם סקייפ נוקטת בגישה אגרסיבית, ואף הופכת כל מספר טלפון לקישור 'סקייפ' מתוך הדפדפן. המטרה של סקייפ וגוגל היא לדחוף אותנו להשתמש בשירות במהלך גלישה ברשת. ב'כרום' עדיין לא רואים את השינוי הזה. גוגל רק ניסתה להעתיק את השיטה של סקייפ, אבל ההעתקה של ג'ימייל עברה כאן את הגבול: הקישורים השגויים בג'ימייל הם בגדר טעות אסטרטגית.


גוגל צריכה להפגין קצת יותר רגישות לטקסטים של משתמשי ג'ימייל: אף אחד לא רוצה לראות את גוגל מוסיפה לנו קישורים מלאכותיים לטקסט שכתבו לנו אנשים שאנחנו מכירים באופן אישי. במונחים של גוגל, ג'ימייל נמצאת שוב במתקפת-ספאם, בכוונה לייצר רשת קישורים מלאכותית, שפוגעת באמינות המערכת ובאמון שרוחשים כלפיה משתמשיה הנאמנים ביותר.

אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012