11.8.2010

מונית הכסף - נערות הליווי - הראיה המפלילה

התוכנית "מונית הכסף" מואשמת כי השפילה שלוש בחורות אתיופיות בכיתוב "נערות הליווי", שהוצג בפורטל הסלולרי של אורנג'. הבלוג "חופש החיפוש" מביא כאן את הראיה המפלילה: הטקסט שהופיע באתר אורנג' (ונסרק ע"י גוגל), עד שהוסר בעקבות הסקנדל

בהצלחה בתביעת לשון הרע, אדוה זימרו, דליה וממית: בעזרת חיפוש מדויק ב"גוגל" ניתן לראות כאן את המילים "נערות הליווי" המתייחסות במדויק לפרק 5 בתוכנית 'מונית הכסף' בהנחיית עידו רוזנבלום. שידורי קשת יהיו חייבים להסביר כיצד הגיע הכיתוב המשפיל הזה לפורטל הסלולרי של אורנג'.




שימו לב: בעמוד המקורי לא מופיע עוד הכיתוב שנסרק על ידי גוגל ב-7 אוגוסט, מיד אחרי שידור התוכנית בערוץ שתיים. מאז, כאמור, עבר העמוד עריכה נוספת.

ככל הנראה, עורכי הפורטל הסלולרי מנסים עכשיו להתחנף אל שלוש האתיופיות שנפגעו קשות מן הפרסום, והחליפו את הכיתוב "נערות הליווי" בכיתוב החדש: "מונית הכסף 4 - פרק 5 המלא: המלאכיות של אילת".

תגובת "קשת" פורסמה גם היא: "לגבי פורטל אורנג', כנראה נפלה טעות בהעברה לפורטל הסלולרי. נבדוק את הטענות ונפעל בהתאם". תיאור הפרק בפורטל הסלולרי לא השתנה: "עידו מעלה למוניתו אורחות ליליות".

אדוה זימרו התראיינה ל-ynet וטענה כי פוטרה מעבודתה בגלל שידור התוכנית. סביבתה הקרובה של זימרו סירבה להאמין כי אדוה לא עוסקת בזנות. עכשיו בא צילום המסך המצורף מ"גוגל" ומוכיח בצורה ברורה, על ידי צד שלישי: הכיתוב "נערות הליווי" אכן הופיע בפורטל הסלולרי, ולא ניתן לחזור עכשיו אחורה.

עידו רוזנבלום התנצל שבוע לאחר התוכנית ואמר, בין השאר: "חשוב לנו להגיד שלא היתה שום רמיזה או אמירה שיש בה כדי לפגוע באותן בנות". זה אולי נכון לתוכנית עצמה, אבל לא למה שנכתב באתר אורנג'.

שוב מוכיח זכרון המטמון של גוגל כי הוא יכול לבוא לעזרתו של הציבור במניעת שיכתוב ההיסטוריה.
העותק השמור בארכיון גוגל יכול לשמש ראיה משפטית מעולה בתביעת לשון הרע של שלוש האתיופיות המסכנות, שעלו למונית הכסף וסיימו בהשפלה פומבית.

מונית הכסף 4 - פרק 5 המלא: נערות הליווי




2 תגובות:

אגנוס אמר/ה...

עד מתי נמצא עמוד מסויים במטמון של גוגל? האם סריקה של העמוד מחדש לא דורסת את המטמון המפליל?
אם כן, המטמון של גוגל קצת פחות יעיל ממה שעלה מהפוסט. ראשית, בגלל שיש לך זמן מוגבל לדוג את הגירסה המפלילה. ושנית, בגלל שלבית המשפט יוגש עמוד אינטרנט שנשמר על ידי המתלונן, מה שיכול לגרום לערעורים בנוגע לאותנטיות שלו.

כל זה בהנחה שאכן סריקה מחדש של העמוד דורסת את הגירסה הקודמת. אני מאוד מקווה שההנחה הזאת מוטעית.

חופש החיפוש אמר/ה...

תשובות למר אגנוס:

"עד מתי נמצא עמוד מסויים במטמון של גוגל?"
עד שגוגל סורק אותו שוב.

"האם סריקה של העמוד מחדש לא דורסת את המטמון המפליל?"
כן.

"אם כן, המטמון של גוגל קצת פחות יעיל ממה שעלה מהפוסט".
הוא יעל במובן זה, שאפשר לשמור צילום מסך שמתעד את העבר, גם בהווה. כמובן שצריך למהר ולתפוס צילום מסך לפני שגם הוא נדרס שוב.

"לבית המשפט יוגש עמוד אינטרנט שנשמר על ידי המתלונן, מה שיכול לגרום לערעורים בנוגע לאותנטיות שלו".
גוגל הוא צד שלישי, לכן זה אותנטי יותר.

"כל זה בהנחה שאכן סריקה מחדש של העמוד דורסת את הגירסה הקודמת. אני מאוד מקווה שההנחה הזאת מוטעית"
לא מוטעית. גוגל הוא לא בנק, גוגל שומר גרסה אחת אחורה בגלל שזה מה שהגולשים צריכים רוב הזמן.

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012