20.8.2007

הנשיא, המתלוננת ו... מנועי חיפוש, כמובן

פורסם במקור ב-17/10/06

החוק אוסר את פרסום שמותיהם של קורבנות בתיקים של עבירות מין, גם אם המשטרה לא הוציאה צו איסור פרסום. זה נכון גם לפרשת הנשיא והמתלוננת המפורסמת א'.

מנועי חיפוש, מעצם טבעם, אינם אמורים לכבד את זכויותיהם של נפגעי עבירות מין. הם גם אינם קוראים ו/או מקבלים צוי איסור פרסום, ואינם כפופים לעורכים הדואגים לחסום, למחוק, לצנזר ולתקן פרסומים המפרים צוים שכאלו. לכן ניתן למצוא את שמה המלא של המתלוננת באמצעות שימוש מושכל במנועי חיפוש עבריים. בזמן ירידת שורות אלה לדפוס, אפילו ניתן למצוא את שם המתלוננת בדף רשמי של אתר בית הנשיא (הדף קיים, אבל אינו מקושר יותר מתוך האתר; לא ברור מדוע הדף עצמו טרם נמחק; לאחר חודשים רבים הוא עבר שיכתוב, ועתה אינו כולל את שם המתלוננת).

ייתכן שלמתלוננת קוראים אורית, אורנה, אסנת, אירית, אודליה,אוריאן, אורה או אפילו אשבולית. וייתכן ששם משפחתה הוא כהן, גרינברג, גבריאלי, בלומנטל, בייניש, פולק, דוידזון, פוקס, לביא, אסולין, אייזן או לוי. הכל אפשרי, והכל נכון באותה מידה שהוא לא נכון. ייתכן שהנשיא קיים מין אורלי (דהיינו, Oral, באמצעות הפה) עם המתלוננת - בסגנון קלינטון; אולי ממש כפה את עצמו באלימות, ואולי זה נעשה בהסכמה חלקית תוך ניצול מרות. הסיפור עדיין בחיתוליו. אנחנו נמצאים במצב של "נבצרות מידע זמנית". אולי בקרוב נדע הרבה יותר.

כמו אריק שרון שהסתער על התעלה במלחמת יום כיפור; כמו העיט המצוי הצולל מטה-מטה אל טרפו בלב המדבר; כמו נפוליאון בונפרטה שהגיע עם צבאו עד שערי וינה; כמו המאבטחים של רבין שקפצו על יגאל עמיר לאחר שנשמעו היריות, וכמו חיים רביבו שהסתער על שוערי אירופה במסגרת סלטה ויגו, כך הסתערה התקשורת על הנשיא ועשתה הכל - מלבד חשיפת שם המתלוננת. מנועי החיפוש הישראליים לא הצטרפו אל מלאכת הצנזורה, וכך משכו אליהם גולשים סקרנים רבים.

השורה התחתונה: מי שכבר עשה את שיעורי הבית ויודע מהו שם המתלוננת, אולי אף ימצא את ה'פוסט' הזה ממש, משולב בתוך תוצאות החיפוש שלו. מדוע? מפני שייתכן כי שמה של המתלוננת נגד משה קצב אכן מופיע כאן, בתפזורת הטקסטואלית הזו, שרק מנוע חיפוש בלתי-אנושי יוכל למצוא בה הגיון.

עדכון - 25 מאי 2013: אורלי רביבו, א' מבית הנשיא שהיתה הראשונה לצאת כנגד משה קצב, יצאה מאלמוניותה בראיון מיוחד לערוץ 10 (ענת גורן). עכשיו שמה של הנאנסת הוא נחלת הכלל. ואם קראתם היטב את הפוסט, בוודאי שמתם לב לכך שהביטוי "חיים רביבו" ו"מין אורלי" שולבו בפוסט כדי לאפשר לגוגל לאתר את הצירוף "אורלי רביבו" בתוך סבך הרמזים.


אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012