20.8.2007

איך גוגל מגלה את האמת על ברק 013


פורסם במקור ב-13/10/2006


במשך שנים מסתירות ספקיות-אינטרנט כדוגמת 013 (ברק) את הסיבה המרכזית לצמיחה בשוק הפס הרחב בישראל. אבל מספיק חיפוש אחד בגוגל על
תוכנת קאזה (אפילו בשגיאת כתיב) כדי לגלות את ה"סוד" השיווקי הזה:

צילום המסך מראה כיצד מופיעה בצד שמאל של עמוד תוצאות החיפוש פרסומת של 013 המעודדת את המשתמש בתוכנת קאזה להצטרף לאינטרנט המהיר של ברק.

ההגיון של "ברק 013" פשוט: אם אתה אוהב להוריד קבצים בצורה בלתי חוקית, ואם אתה עלול להיתבע על ידי רשויות החוק - אז אתה יכול להיות לקוח מצוין. מבחינת ספקי-גישה כמו ברק, לעבריינים מגיע פרס: מכשיר DVD במתנה. גם כאן יש הגיון: אם כבר צרבת סרט של הוליווד בצורה לא חוקית, למה שלא תקבל מכשיר חדש לראות בו את הסרט הזה?

יכול להיות שמחלקת השיווק של ברק לא בקיאה בפרטי הקמפיין שלה בגוגל אדוורדז, אבל אחרי שנים של היתממות ("אנחנו? מרוויחים מפיראטים?") נראה שהגיע הזמן להודות בעובדות: יש מישהו שמרוויח הרבה מאוד כסף משיתוף קבצים בלתי חוקי, וזה לא בהכרח היוצרים עצמם.

יש משהו משעשע בעובדה, שבזמן שילדים בארה"ב נתבעים בעשרות אלפי דולרים על הפרת זכויות יוצרים בגלל שימוש תמים בקאזה, באה 'ברק' ורוכבת על העבריינים הקאזאיסטיים הללו כדי למכור להם פס סופר-רחב בשביל להפר זכויות יוצרים בשיא המהירות. יש שיאמרו שספקיות גישה כמו ברק ממש מעודדות את הגולשים להפר זכויות יוצרים.

ואם הפוסט הזה נשמע לכם מתחסד, אז הוא לא: כל הויכוח על שיתוף קבצים כבר הוכרע מזמן לטובת המורידים ולרעת תאגידי הבידור הגדולים. לכן טוב שיש לנו מנועי חיפוש עם קמפיינים קטנים הממוקדים במילות מפתח שיווקיות, כמו גוגל אדוורדז, שבהם אפשר לחשוף את הכוונות הנסתרות של המתחרים בשוק.

אפשר לומר ש"ברק" עושה מהמקפצה מה שכל שאר הספקיות (נטוויז'ן, אינטרנט זהב, בזק בינ"ל וכו') כבר עושות בשקט בתוך הבריכה. ניחא. רק שלא יעמידו פנים שאנשים קונים פס רחב בשביל לשלוח מהר יותר את הדוא"ל שלהם.


אין תגובות:

כל הזכויות שמורות לבלוג חופש החיפוש 2007-2012